Model Internacjonalizacji Przedsiębiorstwa
Przed podjęciem decyzji wejścia na rynki zagraniczne lub rozwoju działalności eksportowej na tych rynkach kadra kierownicza firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw powinna zauważać potrzebę odpowiedniego przygotowania się do tego celu. Udział w misjach i targach ma sens, jeśli oferowany produkt może skutecznie konkurować na danym rynku i działania marketingowe są poprzedzone analizami rynku i konkurencji. Jeśli te warunki nie są spełnione, firmy ponoszą znaczne koszty udziału w misjach i targach, po czym przekonują się, że ich oferta nie jest dopasowana do specyfiki danego rynku z różnych względów i nie ma szans sprzedaży oferowane produktu, czy to ze względu na jakość, cenę ,opakowanie, preferencje konsumentów lub niewłaściwe działania promocyjne czy marketingowe.
Aby uniknąć strat wynikających z niewłaściwej działalności promocyjnej i marketingowej Wejście na rynki zagraniczne i Rozwój działalności eksportowej powinny być odpowiednio przygotowane i zaplanowane. Do tego celu stosuje się odpowiednie narzędzia analityczne. Jednym z najbardziej popularnych jest Model Internacjonalizacji Przedsiębiorstwa.
Wykonywane przez nas Modele Internacjonalizacji Przedsiębiorstwa są opracowywane z użyciem znanego modelu biznesowego Canvas. Uwzględnia on dziewięć obszarów działalności przedsiębiorstwa i zależności między tymi obszarami, Model składa się z dziewięciu elementów opisujących pozycję wartości firmy ,jej produktu, infrastrukturę, klientów i finanse takich jak: Segmentacja rynku klientów, Propozycja wartości oferowanych klientom, Kanały dystrybucji produktu, Relacje z klientami, Kluczowe zasoby i Kluczowe czynności firmy, Struktura kosztów i przychodów.
Model internacjonalizacji przedsiębiorstwa zawiera analizę potencjału przedsiębiorstwa, który może być wykorzystany w umiędzynarodowieniu działalności tego przedsiębiorstwa. Po dokonaniu pozytywnej oceny potencjału przedsiębiorstwa dokonujemy wyboru rynków destynacji dla eksportu za pomocą analizy wskaźnikowej i analizy PEST.
W zależności od potrzeb klienta przeprowadzamy następnie odpowiednie badania potencjalnych rynków zbytu na produkty lub usługi firmy, oraz analizujemy pozycję konkurencyjną tej firmy.
Zaproponowanie odpowiednich działań marketingowych, marketingu mix dla danego produktu i rynku zagranicznego wymaga opracowania szczegółowej strategii rozwoju eksportu.
( patrz zakładka Strategie eksportowe )
Nasz zespół specjalistów pomoże Ci wybrać rynki zagraniczne, na których Twoje produkty będą miały największą szansę powodzenia i przeprowadzi ich dokładną analizę. Zaproponujemy działania, które umożliwią rozwój eksportu dla Twoich produktów.
Zgłoś się do nas, a już wkrótce będziesz mógł rozwijać działalność na nowych rynkach zagranicznych.
Zadzwoń do nas: tel. nr 605 04 28 03 lub wyślij e-maila: polbis@polbis.a4.pl
POLBIS
Firma konsultingowo-inżynierska
(Przedstawicielstwo firm zagranicznych)
ul. Zwycięzców 42/97
03-938 Warszawa
+48 22 672 88 50
+48 605 04 28 03
polbis@polbis.a4.pl
NIP: 5271315675
O firmie
Oferta produktów
Usługi dla Eksporterów

Dotacje eksportowe
Kontakt
Copyright @ 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone